Monday, November 06, 2006

Kor mange druer er det i hver vinflaske???

Syns detta svaret va litt snertent :) sio eg tenkte å kanskje klara å illustrera da utpå flasko.. i og med at eg ska jobba me innholde..

"A ton of grapes yields about 143 gallons of wine. There are 2.38 gallons of wine in a case (12 bottles), so a ton of wine will produce about 60 cases. Since there are 12 bottles in a case, a ton of grapes makes roughly 720 bottles of wine. The average wine bottle holds .750 ml, and one gram = 0.0044092 pounds, so for each bottle of wine, one needs about 2.78 pounds of grapes. To sum it all up, it takes about 630 grapes to produce one bottle of wine.

Whew, my head hurts now! I think I'll go have a glass of wine..."

jeje.. me har no presentasjon i måro.. steike eg gler meg.. har faktisk illt i magen i da eg skrive detta.. uff.. men får bere hoppa i da. å ikkje nok me da.. me har fått veta at me ska ha presentasjon i ein ann modul på fustkommande fredag.. (???) aj aj aj.. har jo ikkje fått begynt å gjer nåke på den oppgavo i og med at denne oppgavo har tatt so mykje tid, svette og tåre..

ønsk meg lykke te!! trenge da sårt..

2 Comments:

Blogger Andrew said...

im here , vettu, kjenner til den smerten.. :P

10:44 PM  
Blogger Christine said...

kjenner det på kroppen jeg å ja..uff å uff..vurderer å ikke dra, men da er alt borkastet igjen...nei, vi skal nok klare det....sitter å jobber med invitasjoner nå, presentasjonen blir nok i siste slutten her å ja...dere får ha lykke til i morgen, begge to...klemzi Christine

8:54 AM  

Post a Comment

<< Home